Sivut

12.9.2013

Tyylini vuosien varrella part 1

Tästä aiheesta en ookaan mitenkään hirveän syvällisesti ikinä kirjoittanut, eli siis oma tyylini lapsena ja siitä miten se on ajan saatossa muuttunut. Lykkään mukaan myös kuvia lapsuudesta. ;) Aattelin tehdä tän postauksen kahdessa osassa, ensimmäisessä ala-aste ja toisessa sitten yläaste. Lukiosta en jaksa kertoa, aloitin tän blogin ysiluokan puolessa välissä joten mun koko lukion ajan vaatemaku selviää enemmän kuin hyvin selaamalla vanhoja postauksia. :--D

Ensimmäisiä muistikuvia vaatemieltymyksistä on ehkä jostain 90-luvun lopusta. Silloin olisin halunnut pukeutua vain prinsessamekkoihin ja vaaleanpunaisiin vaatteisiin. Mulla oli tosi söpöt vaaleanpunaiset lenkkarit. Kun ne piti heittää pois niin sain toiset pinkit lenkkarit joissa oli hieno sydänhologrammi. :D Harmi ettei äiti oo noita säästänyt, ois voinu mennä kaiveleen vähän varastoja. Kerran sain myös joululahjaksi niin nätin tumman pinkin yöpaidan jossa oli Tarzanin tyttöystävän (no mikälie :D) Janen kuva. Mulla oli tuona jouluna päällä nätti Niiskuneidin kuvalla höystetty punainen mekko jonka olisin halunnut välittömästi vaihtaa uuteen yöpaitaan, mutta äiti ei antanut mun vaihtaa sitä vasta kuin illalla nukkumaan mennessä. Tyylini oli siis pikkulapsena hyvin tyttömäinen ja stereotyyppinen.

 Tuo vihree kukkamekko oli niin lemppari. 5-vuotissynttärit!

 Äiti on vissii osannu yhdistellä vaatteita... Leopardipaita ja ruutumekko? -.-' Käyhän se noinki!

 Tääkin paita oli niin lemppareita. Sydänhologrammipaita, sopi hyvin niihin lenkkareihin joissa myös oli semmonen hologrammisysteemi. :--D

Tässä mun niinkuneitimekko, harmi ettei löytynyt semmosta kuvaa missä näkyis edestäpäin !

Joskus eskarin aikana mun prinsessaleikit tais pikkuhiljaa päättyä ja vaatteetkin muuttui hiukan poikamaisemmiksi. Juhlissa kyllä tykkäsin lapsena pitää edelleen mekkoja. Pokemon ja Digimon oli mulle ja pikkuveljelle tosi kova sana ja meillä olikin pokemon-paidat ja digimon-lippikset, kummallakin samanlaiset. :--D Mulla oli myös AINA verkkarit josta mun lapsuudenystävä Tanja onkin aina kuittaillut. En sietänyt farkkuja, luultavasti siksi koska sain niistä traumat. Äiti pakotti joskus joulujuhlassa laittamaan vaaleanpunaiset vakosamettifarkut päälle ja sehän oli ihan hirveää. En oo farkkuihin sen jälkeen koskenut kuin vasta 5-6. luokilla.

 Pokemonpaita 7-vuotissynttäreillä!

Tässä sitten Digimonpaita joka vähän huonosti näkyy. Tykkäsin hameitakin pitää kesällä, mulla tais olla kaks lempparihametta, tossa niistä toinen. Oskullakin on tuossa samanlainen Digimon-paita mustana. :-D

 Mua ei lapsena kiinnostanut lähteä kauppaan shoppaamaan vaatteita ja kamalinta olikin kun piti lähteä äidin mukaan kauppaan sovittaan vaatteita - eihän äiti osaa sovittamatta ostaa oikeaa kokoa. En kyllä hirveän paljon kauppareissuista muista, muutakuin kenkien ostosta. Muistaakseni vasta 5. luokan jälkeen kesällä halusin omatoimisesti kauppaan kattelemaan YKSIN tai kaverin kanssa vaatteita, koska nolotti mennä äidin kanssa. Teini-ikä siis iski. :D Mulla oli tosi pitkä lapsuus, koulussakin vielä 6. luokalla joidenkin luokkalaisten kans oltiin laavahippaa välkillä kiipeilytelineessä. Oon kyllä onnellinen etten aloittanut meikkaamista jo joskus kolmosluokalla, tai ylipäätään ressannut ulkonäköä. Kyllähän niitä lempparivaatteita kuitenki löytyi!


Verkkaripukeutumista. :--D Niinku monilla muillaki sisaruksilla, myös mulla ja Oskulla oli samanlaisia vaatteita mutta eriväreissä. Nuo kumpparitkin taitaa olla samanlaiset, mulla punaiset ja oskulla mustat mutta kuviointi on sama. Mulla tais olla tuommonen samanlainen lakki kuin Oskulla tuossa mut keltasena. :--D Oon näköjään tuona päivänä valinnu hieman erilaisen keltasen pipon. Ylemmässä kuvassa oon kesällä 2004 mummulassa ja voi herrajeesus noita verkkareita.

Seppälä oli se ehdoton ykköskauppa 6. luokalla. Eipä täällä muuta ollutkaan, Ylivieska oli tuolloin vielä huomattavasti pienempi kuin nyt. Kaikki Ylivieskalaisethan tietää missä on Kärkkäinen. Sillon kun olin 6. luokalla, niin Kärkkäisen viereen oli vasta tullut S-market ja muuta ei sitten ollutkaan. City-marketin tilalla oli Eurospar eikä Savarin rakennusta ollut ollenkaan. Seppälä oli keskustassa ja siellähän kaikki kävi. Nykyään täällä on myös Kappahl, X-Globe, Cittari ja Prisma joista voi myös vaatteita ostaa. Station kyllä saattoi olla sillon kauemman aikaa sitten myös mutta se on niin kallis ettei oo kyllä tullut hirveesti käytyä (siellä myydään esim. Vilaa). Nyt ois ilmeisesti myös Lindex tulossa Ykaan, oottelen millon täällä on myös H&M ja Gina Tricot. :---D

Meni taas vähän aihe sivu suun. Kun 6. luokalla halusin itse valita vaatteni, halusin vaan kivan kuvioisia huppareita. Käytin myös vihdoin niitä farkkuja. :D Raitakuvio ja pääkallot oli ihan lempparia. Harmitti pitkään kun en saanut hupparia, jossa oli tummansinistä ja mustaa raitaa ja pääkallovetoketju. Oli mulla sentään lyhythihainen t-paita jossa oli sitä mustavalkoraitakuviota. Tulee myös muistiin vaalean vihreä huppari joka oli lemppari sekä sininen huppari joka oli kauttaaltaan täynnä pieniä pääkallokuvioita. Mulla oli myös valkoinen lyhythihainen valkoinen tyttöjen t-paita jossa oli kuva miekalla lävistetystä sydämestä. Nuo vaatteet muistan tosi hyvin ja ne olikin kovassa käytössä. En vaan ollut sellanen lapsi joka saa koko ajan uusia vaatteita ja ostinkin jo tuollon itse vaatteita niillä pienillä rahamäärillä joita sain. Tottakai äitikin osti mulle vaatteita mut nautin shoppailla yksin omalla rahalla ja jos jotain kivaa löytyi niin saatoin ostaa. En oikeen kehdannut hirveästi äitiltä kinuta rahaa. :--D En tiiä mistä johtuu mut se on ollu jotenkin arka paikka mulle aina, vaikka äiti kyllä ihan mielellään antoikin rahaa aina välillä jos jotain löysin. 24,95€ oli kuitenkin varmaan liian kallis mun äidille jos kyseessä oli huppari. 19,95€ oli semmonen sopiva hinta johon äiti sen kakskymppiä antoi. :--) En oikeen muista paljonko mun kuukausiraha kutosluokalla oli mut veikkaan et 20€/kk.

Mulla ei nyt oikeen ollut 5. luokasta kuvia mut silloin käytin vielä aika lapsellisia vaatteita joissa oli jotain printtikuvia. Kutosluokalla pääsin kuvaamaan naamakuvia kun sain synttärilahjaksi kameran, joten tähän nyt sitten niitä, ne on kyllä aika kamalia mut kehtaan julkasta nyt kun noista ajoista on kuitenkin niin monta vuotta. XD Kaikki on 6-luokalta tai sen jälkeen kesältä.


Tässä vihree huppari joka oli lemppari ! En tiiä mikä tossa oli niin kiehtovaa. Tanjalla oli samanlainen oranssina. :-D Oltiin aika samiksia välillä.

...tai ehkä useamminkin kuin välillä. Meillä oli kummallakin tollanen yöpaitasetti, nuo housut oli ihan mahtavat. Ne on tuolla vieläkin tallessa. :-D Ostin vahingossa L-kokoiset ja ne on oikeestaan sopivat vasta nyt kun oon saanu kunnon ghetto-perseen. Että nostelin noita housuja sitten aika lahjakkaasti..


Tässä se pääkallohuppari ! Ja Minttu-kissa♥

Jossain vaiheessa tajusin että ylhäältäpäin otetut kuvat on coolia:
 Tässä se raitapaita t-paita.

 Kuolasin tällasta salmiakkihupparia Seppälässä (missäs muualla) ja lopulta sain sen♥ Taisin jopa ite ostaa, joku muistikuva on siitä.

 Tälle kuvalle kaikki aina nauraa enkä ihmettele yhtään. :--D

Sydänmeikka t-paita josta tuolla ylempänä kerroin. Ei parempaa kuvaa löytynyt tästäkään.

Tämmöstä siis mun lapsuudesta. Seuraavassa sitten se kuuluisa yläaste jolloin mun tyyli heitteli oikeen urakalla. Kamut tietää. ;)

8 kommenttia:

  1. Eikä!! Mä muistan noi verkkarit! :DD<3

    VastaaPoista
  2. Aww kuva jossa oot minttu-kissan kanssa :3
    ja ekassa kuvassa oot ihan äitis näkönen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai tunnet mun äitin :D
      Ehkä meissä jotain samaa on! Vaikka enemmän oon mun mielestä isääni tullu ainaki ulkonäöllisesti. :D

      Poista
  3. Ihana postaus :D ja anteeksi, jos on liian henk.koht kysymys, mutta ootko isäs kans misaään tekemisissä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! :) Ja ei ollu yhtään liian henkilökohtanen, ollaan joo lämpimissä väleissä ja isä asuu ykassa niin nähäänkin suht usen. Äiti ja isä tosiaan eronnu kun olin 2-vuotias mut ei oo kyllä mitään traumoja tai muutakaan. :D

      Poista
  4. Voisikko tehä postausta vielä sun yläaste aikojen pukeutumisesta ko ois kiva nähä?:)

    VastaaPoista